ne-onunla-ne-de-onsuz

Sağlık üzerinde birçok olumlu etkisi olan çikolatanın aşırı tüketimi ise şişmanlığa neden olabiliyor. Her besinde olduğu gibi çikolatada da ölçülü tüketim gerekiyor.

Çikolata birçoğumuzun asla vazgeçemeyeceği bir tutku. İnsana mutluluk hissi verdiği bilinen çikolata fazla tüketildiğinde ise şişmanlığın yanı sıra birçok sağlık sorununa davetiye çıkarabiliyor.

Faydası Çok

Çikolatada kalsiyum, fosfor, magnezyum, demir, çinko ve bakır mineralleri bulunuyor. Bunun yanında çikolata, olması gereken miktarda ve çeşitlilikte tüketildiğinde içerisindeki antioksidan maddeler (polifenol, epikateşin, kateşin gibi) sayesinde kanser hastalıkları ve kalp hastalıkları üzerinde olumlu etkileri bulunuyor. Bu bahsedilen olumlu etkilerin yalnızca siyah (bitter) çikolatadan alınacağı; doymuş yağlardan zengin olan sütlü çikolata veya beyaz çikolatalardan aynı sonuçların beklenmemesi gerektiğini unutmayın.

PÜF NOKTASI: Çikolata krizlerine yakalanmamak için gün içerisinde çayınıza ya da öğününüzde yoğurdunuza tarçın ekleyebilirsiniz.

Mutluluk da Veriyor

Phenethylamine (PEA), çikolatanın içinde bulunan ve çikolataya mutluluk verici özelliğini kazandıran maddenin adı. PEA, sinir sistemini uyararak ‘Serotonin’ ve ‘Endorfin’ hormonlarının salgılanmasını artırıyor. Böylece kişiye mutluluk hissi veriyor.

Ne Kadar Yemeli?

20 gr çikolata ile 100 gr çikolatanın sağladığı mutluluk hissi neredeyse aynı. Bu nedenle tüketilecek miktarı abartmamak gerekiyor. Fazla tüketildiğinde çikolatanın yüksek şeker ve yüksek yağ içeriğinden dolayı özellikle şişmanlığa ve olası birçok sağlık sorununa davetiye çıkarabileceğini unutmayın.

Kaynak: Esteworld Magazine 14. Sayısı