rengarenk-yaz-beslenmesi

Yazın tezgahlar şenleniyor, doğa ana tam da ihtiyacımız olan besinleri önümüze sunuyor. Her gün her renkten tüketmeyi unutmayın.

KAYISI: A, B, C, P vitaminlerini bünyesinde barındıran meyve, yüksek dozda demir, kalsiyum, fosfor ve magnezyum içeriyor. Vücutta biriken zararlı maddeleri dışarı atmak ta etkin olan meyve, aynı zamanda kan dolaşımını hızlandırıyor. Bu da cildin daha pürüzsüz ve sağlıklı olmasına katkı sağlıyor.

ÇİLEK: B, C ve K vitamini açısından çok zengin olan bu küçük kırmızılar ilkbaharda midemizi şenlendiriyor. Yaz aylarında da tezgahlarda karşımıza çıkmaya devam ediyor. Çok iyi bir antioksidan olması sebebiyle bağışıklık sistemini güçlendiren çilek, böylece kansere karşı koruyucu özellik kazanıyor. Ayrıca sindirim sisteminin düzenli çalışmasını sağlıyor.

MÜRDÜM ERİĞİ: C vitamini deposu olan mürdüm eriği, kan yapıcı özelliği sayesinde kansızlık sorunlarına da iyi geliyor. Bağırsakları çalıştıran mürdüm eriği, böylece kabızlığın neden olduğu toksin birikimini de önlemiş oluyor. Kalp ve tansiyon hastalarına da önerilen mürdüm eriği kadınların adet düzensizliğine de iyi geliyor.

KARPUZ: Yüzde 90’ı su olan ve hiç yağ içermeyen karpuz doğanın en güçlü antioksidanlarından biri. Ancak şeker içeriği yüksek olduğu için porsiyon kontrolüne dikkat etmek gerekiyor. Karpuza kırmızı rengini veren likopen, kalp ve damar sağlığını destekliyor, kanser riskini azaltıyor. Karpuzdaki likopenin domatestekine göre vücutta daha kolay emilim sağladığı da biliniyor.

ŞEFTALİ: A, B ve C vitaminlerini aynı anda bünyesinde barındıran mey ve, vitamin ve potasyum deposu, mineraller bakımından da oldukça zengin. Bileşenleri sayesinde böbreklerin çalışmasını sağlıyor, bağırsakları yumuşatıyor. Antioksidanlar açısından iyi bir besin kaynağı olan şeftali, özellikle güneş ışığına maruz kaldığınızda oluşan serbest radikallere karşı bünyeyi koruyor. Zararlı güneş ışınlarının etkisini kırıyor.

BAMYA: İçeriğindeki çözünebilir lifler metabolik toksinleri yok ederek kalp hastalığı riskini azaltıyor ve sindirim sistemi ile vücuttan dışarı zararlı toksinlerin atılmasını sağlıyor. İçerisinde bulunan C vitamini, güçlü bir bağışıklık sistemi oluşturmak için önemli… Demir, kalsiyum, manganez ve magnezyum gibi mineraller içeriyor.

ENGİNAR: Enginar çok iyi miktarda C ve K vitamini içeriyor. Düzenli olarak tüketildiğinde bünyenin ihtiyaç duyduğu magnezyum, çinko, demir ve potasyumu sağlıyor. Bunun yanında bünyenin lif ihtiyacını ciddi anlamda gideriyor. Enginar, kalsiyum açısından da zengin bir besin kaynağı.

BAKLA: Akdeniz mutfağının en önemli üyelerinden olan bu sebze ile başınızı ağrıtan birçok sorundan kurtulmanız mümkün. Bakla kanamayı durduruyor, öksürüğe, boğazdaki şişlere ve bademciklerdeki iltihaba iyi geliyor. Bakla kabuğu cilde de iyi geliyor, üzerine sürüldüğünde lekeleri gideriyor, cilde parlaklık veriyor.

SEMİZOTU: 100 gr semizotu 16 kalori içeriyor. Bu kadar düşük kaloriye rağmen vitamin ve mineral içeriği ise oldukça güçlü. Ayrıca pek çok sebzeden daha yüksek oranda Omega 3 yağ asidi ve antioksidan içeriyor. Semizotu kanı temizliyor, idrar sök türüyor, kabızlığı gideriyor, zayıflamayı destekliyor.

Kaynak: Esteworld Magazine 17. Sayısı