Havalar iyiden iyiye soğudu; nezle, grip, bronşit ve sinüzit gibi enfeksiyon temelli hastalıklara yakalanma riskimiz yükseldi. Bu arada pandemi hayatımızı etkilemeye, şekillendirmeye devam ediyor. Vaka sayıları tüm dünyada pik yapmış durumda. Artık biliyoruz ki virüs her yerde. Ondan kaçmak, bir dağ başında tek başınıza, modern dünyadan kopuk bir vaziyette Robinson hayatı yaşamıyorsanız mümkün değil. Er ya da geç metabolizmamız bu virüsle karşılaşacak. İşte bu karşılaşmada sağlam bir mücadele vermek ve tabiri caizse savaşı kazanmak için askerlerimizin güçlü olması gerekiyor. Metabolizmamızın askerleri yani bağışıklık sistemimiz güçlü olmalı ki virüs ve bakterileri hastalığa yol açmadan yok edip vücudumuzdan atabilsin.

Bağışıklık sistemini güçlendirmenin yolu en başta doğru ve dengeli beslenmekten; A, C, D, E, B12 vitaminlerinin yanı sıra çinko, selenyum, demir, bakır ve folik asit gibi mineralleri de düzenli şekilde almaktan geçiyor. Mevsiminde yenen sebze ve meyvelerin yanı sıra kuruyemiş ve baharatlar da bağışıklık sistemini güçlendiren besinler arasında yer alıyor.

Bağışıklık sistemini güçlendiren besinler; sağlıklı hücre üretimini ve korunmasını, bağışıklık hücrelerinin gelişmesini ve antikor üretmesini destekleyerek metabolizmamızın güçlenmesine yardımcı oluyor. Esteworld Sağlık Grubu sağlıklı beslenme ve diyet uzmanı Tuğbanur Şaşmaz sizler için bağışıklık sistemini güçlendiren besinleri ve faydalarını anlattı.

Altın baharat: Zerdeçal

Binlerce yıldır özellikle Hindistan’da her derde deva olarak görülen zerdeçal bugün tüm dünyada, tıptan kozmetiğe birçok alanda yaygın bir şekilde kullanılıyor. Bağışıklık sistemini güçlendiren besinlerin başında gelen zerdeçala rengini veren etken madde curcumin, güçlü bir antiinflamatuvar (iltihap önleyici) ve antioksidan. Zerdeçal ayrıca antiviral yani virüs enfeksiyonlarına karşı koruyucu özelliğiyle vücudumuza şu an tam da ihtiyacımız olan korumayı sağlıyor. Bağışıklık sistemini desteklemenin yanı sıra kas hasarını azaltmaya da yardımcı oluyor. İçerdiği koruyucu ve güçlendirici maddelerle rengi gibi altın değerinde olan zerdeçalın vücut tarafından emilimi, zeytinyağı ve karabiber ile tüketildiğinde %2000 oranında artıyor.

Doğal vitamin kapsülü: Yumurta

Güçlü bir bağışıklık sistemi için kaliteli protein kaynaklarını da düzenli olarak tüketmemiz gerekiyor. Yetersiz protein alımı bağışıklığı düşürerek vücudumuzu hastalıklara açık hale getiriyor. Biz fark etmiyoruz belki ama gün içinde metabolizmamız milyonlarca bakteri ve virüse maruz kalıyor. İşte bu yoğun saldırıdan bizi protein sayesinde ürettiğimiz antikorlar koruyor. Proteinin yapı taşı olan aminoasit yönünden zengin yumurtanın içindeki vitamin ve mineraller, vücudumuz tarafından hızlıca emiliyor. B12, D ve E vitamini kaynağı olan yumurtanın özellikle sarısı, çinko ve selenyum gibi bağışıklığı güçlendiren mineraller açısından da oldukça zengin.

Köklerden gelen sağlık: Zencefil

İçeriğindeki manganez ile vücuttaki iltihabı azaltan mide dostu zencefil, ilk çağlardan bu yana pek çok sağlık sorununun çözümünde etkin bir şekilde kullanılıyor. İçerdiği vitamin ve mineraller sayesinde solunum yollarını koruyan ve özellikle öksürük, ateş gibi belirtilerle kendini gösteren grip, soğuk algınlığı gibi virütik hastalıkların tedavisinde destekleyici rol oynayan zencefil, romatizmadan kaynaklanan kronik ağrıları azaltmak için de birebir. Antiinflamatuvar ve antioksidan etkilere sahip olan zencefil, içerdiği B6 vitaminiyle de bağışıklık sistemini güçlendiren besinlerin başında geliyor.

Turp gibi olmak için: Turp

Turp bağışıklık sistemini güçlendiren besinlerin en az bilinenlerinden biri. Yüksek oranda B ve C vitamini içeren turp; kalsiyum, demir, magnezyum, manganez, çinko, potasyum ve fosfor yönünden zengin oluşuyla da tam bir mineral deposu. Turpta karbonhidrat, lif, protein, florür ve biraz da yağ bulunuyor. İçeriğindeki koenzim Q10 ve yağda çözünebilen antioksidanlarla bağışıklık sistemini güçlendirmede önemli bir rol oynayan turp hemen her öğünde, salatalarda keyifle tüketilebilecek bir besin.

Kanatlılarla gelen sağlık: Tavuk & hindi eti

Hasta olduğumuzda, özellikle de grip ve soğuk algınlığında hemen hepimizin yaptığı şey bol limonlu tavuk suyu çorbası içmektir. Bunun çok akıllıca bir nedeni var; tavuğun, kırmızı kan hücrelerimizin oluşumunu ve dolayısıyla bağışıklığımızı destekleyen B6, B12 ve D vitamini içermesi. Hindi ve tavuk eti, proteinden zengin oluşları ve önemli aminoasitler barındırmalarıyla bağışıklık sistemini güçlendiren besinler listesinin ilk sıralarında yer alıyor. Düşük kalorili, besleyici, pratik ve lezzetli oluşlarıyla sağlıklı beslenmek isteyenlerin diyet menülerinde kalıcı bir yere sahip olan bu iki protein kaynağı, çinko yönünden de oldukça zengin. Enfeksiyona karşı savaşan beyaz kan hücrelerinin oluşumuyla görevli olan çinko, bağışıklığımızı güçlendiren minerallerin başında geliyor.